Als je niet goed slaapt, begin je al met 1-0 achterstand aan je dag. Goede nachtrust is heel belangrijk om genoeg energie te hebben.

Je gaat doodmoe naar bed, maar als je er eenmaal in ligt begint je aan alles te denken wat je morgen te doen hebt. Met als gevolg dat je nog uren wakker ligt en dus maar weinig slaapt. Zo sta je niet echt uitgerust op en valt het je zwaar om aan je dag te beginnen. Je ziet er als een berg tegenop. En zo gaat het nou iedere nacht.

Als deze situatie nog langer duurt, weet je echt niet meer waar je de energie vandaan moet halen om alles te regelen en ben je bang dat het je teveel wordt en dat je uit gaat vallen. En hoe moet het dan verder?

Je partner ziet zijn kussen en slaapt. Dat zou jij ook graag willen. Gewoon lekker gaan slapen, zonder piekeren en dan doorslapen en uitgerust wakker worden. Je wilt fluitend je bed uit kunnen springen en uitgerust aan je dag beginnen.

Ik deel een makkelijke mindfulness oefening met je om lekker in slaap te vallen, zonder nog uren te liggen piekeren zodat je genoeg slaapt en vol energie aan je dag kunt beginnen. Je zult je een stuk fitter voelen en meer kunnen doen en bereiken overdag.

Je gaat doodmoe naar bed, maar als je er eenmaal in ligt begint je aan alles te denken wat je morgen te doen hebt. Met als gevolg dat je nog uren wakker ligt en dus maar weinig slaapt. Zo sta je niet echt uitgerust op en valt het je zwaar om aan je dag te beginnen. Je ziet er als een berg tegenop. En zo gaat het nou iedere nacht.

Als deze situatie nog langer duurt, weet je echt niet meer waar je de energie vandaan moet halen om alles te regelen en ben je bang dat het je teveel wordt en dat je uit gaat vallen. En hoe moet het dan verder?

Je partner ziet zijn kussen en slaapt. Dat zou jij ook graag willen. Gewoon lekker gaan slapen, zonder piekeren en dan doorslapen en uitgerust wakker worden. Je wilt fluitend je bed uit kunnen springen en uitgerust aan je dag beginnen.

Ik deel een makkelijke mindfulness oefening met je om lekker in slaap te vallen, zonder nog uren te liggen piekeren zodat je genoeg slaapt en vol energie aan je dag kunt beginnen. Je zult je een stuk fitter voelen en meer kunnen doen en bereiken overdag.

Weet jij de redenen waarom je slecht slaapt?

Dit kan o.a. komen door:

  • stress
  • piekeren
  • een slecht matras
  • te laat sporten
  • te weinig beweging

Ga voor jezelf eens na wat voor jou de reden is waarom je slecht slaapt.

Wat zijn voor jou de redenen om beter te willen slapen?

Dit kan van alles zijn:

  • meer energie hebben
  • je fit voelen
  • daardoor meer kunnen doen
  • of daardoor meer kunnen genieten van je gezin

Ga eens serieus voor jezelf na wat je wilt bereiken door beter te slapen. Wat wens jij te bereiken door betere slaap?

Hoe graag wil jij dit bereiken?

Met andere woorden, wat heb jij ervoor over om te bereiken dat je beter slaapt?

Wat heb jij ervoor over om jouw wensen die je bij mijn eerste vraag hebt bedacht, te bereiken?

Geef het eens een punt op de schaal van 1 tot 10.

Kom in actie!

Die goede slaap, die jou energie gaat geven, komt er niet vanzelf. Je hebt misschien al wat losse tips geprobeerd, maar die brengen je niet het gewenste resultaat. Ik beloof je dat dit waardevolle traject van 5 weken, jou de rust en energie brengen waar je zo naar verlangd. Het werkt als jij de keuze maakt en in actie komt!

En om gelijk in actie te kunnen komen heb ik een gratis oefening voor je die jou gaat helpen om beter te slapen zodat je uitgerust wakker wordt en meer energie hebt om aan je dag te beginnen.

Oefening: Schuld loslaten

Als we ontspannen, kunnen we ons schuldig gaan voelen over dingen die we wel of niet gedaan hebben. Schuld kan soms ons morele kompas zijn en ons in de juiste richting wijzen. Maar veel te vaak spreken we onszelf alleen maar bestraffend toe. Deze mindfulness-oefening zorgt ervoor dat schuldgevoelens je minder uit balans brengen en je rust minder verstoren.

Wanneer doe je deze oefening?

Doe deze oefening als je in bed ligt.

Ga lekker liggen en doe je ogen dicht. Stel je eens voor dat het avond is en dat je diep in een betoverd bos bent. Het is er heel donker, maar je bent niet bang. Je voelt je volkomen veilig. De maan schijnt door de bomen en je zoekt je weg tussen de bomen. je voelt de zachte bosbodem onder je voeten en ademt koele lucht in of op een ander moment van de dag. Als je je fouten onder ogen ziet en jezelf geen verwijten maakt maar met compassie behandelt, wordt het makkelijker om het goed te maken en te leren van je fouten.

Stap 1

Begin met je aandacht bij de ademhaling en breng je focus dan naar je schuldgevoel.

Stap 2

Merk op waar het in je lichaam zit, wat de kenmerken zijn en of het steeds verandert of juist statisch is. Forceer niets. Observeer alleen je gevoelens. Neem je voor die gevoelens te omarmen en ze niet weg te drukken.

Stap 3

Neem tegenverwijten die in je opkomen waar. Je hoeft daar niets mee te doen. Neem ze gewoon waar en onderzoek je gevoel verder.

Stap 4

Blijf rustig ademen. Als je gevoelens er mogen zijn, vermindert de spanning in je lijf. Misschien val je in slaap, maar als je nog even wakker ligt is dat ook prima.

 

 

 

Find your balance, energy & happiness the natural way.

Natuurlijk zijn er nog meer mindfulness oefeningen die je helpen om beter te slapen. Oefeningen om makkelijk in slaap te vallen of om weer in slaap te vallen als je ’s nachts wakker wordt. Ik wil graag nog 10 makkelijke en waardevolle oefeningen met je delen. Voor jou als trouwe lezer van mijn mails met tips en tricks die je energie geven, heb ik daarom een waanzinnige aanbieding. Als je vóór 17 januari mee doet is jouw investering slechts € 15,95 in plaats van €39,95. Vanaf 17 januari betaal je weer de gewone prijs. Aan jou de keuze In 5 weken deel ik met jou mijn waardevolle kennis om lekker te slapen en uitgerust wakker te worden, zodat jij je weer energiek voelt. 5 weken lang werken we samen waarbij je mails ontvangt met ondersteunende informatie en opdrachten. En die je altijd op je gemak terug kunt kijken.

Kom in actie!

Die goede slaap, die jou energie gaat geven, komt er niet vanzelf. Je hebt misschien al wat losse tips geprobeerd, maar die brengen je niet het gewenste resultaat. Ik beloof je dat dit waardevolle traject van 5 weken, jou de rust en energie brengen waar je zo naar verlangd. Het werkt als jij de keuze maakt en in actie komt!

En voor je een besluit neemt. Er komt geen beter moment. Het wordt niet rustiger. Er zal altijd ‘gedoe’ zijn. Pak nu je moment en gun het jezelf. Ga het gewoon doen. Of blijf je je achter je excuses verschuilen?

 

Het gehele programma vraagt slechts een investering van € 15,95 in plaats van 39,95 als je vóór 17 januari beslist en dit zit er allemaal in:

  • 5 weken lang werken we samen waarbij je mails ontvangt met ondersteunende informatie en opdrachten. En die je altijd op je gemak terug kunt kijken.

 

* Alle bedragen zijn incl BTW. Door aanschaf van het programma verklaar je akkoord te gaan met de Algemene Voorwaarden van Pura Potenza en tevens kennis te hebben genomen van en akkoord te gaan met de annuleringsvoorwaarden zoals op deze pagina vermeld.

Je gaat naar bed, valt gelijk in slaap en wordt heerlijk uitgerust wakker.  Omdat je uitgerust aan je dag begint en hierdoor gewoon je ding kunt doen, kom je niet meer afgepeigerd thuis. Je snauwt niet meer gelijk je kinderen af omdat je zo moe bent. Iets waar je altijd gelijk weer spijt van hebt. Door goed te slapen houdt je tijd en energie over om lekker met je man een film te kijken of weer eens met vriendinnen af te spreken.

Wat heb jij hier voor over?

Volgens mij is dit onbetaalbaar.

Ik deel de exacte kennis die mij lekker laten slapen en uiteindelijk energie hebben gebracht.

Het vraagt slechts een investering van € 15,95 in plaats van 39,95 als je vóór 17 januari beslist

 

Wat kost het als je op deze manier blijft leven (of juist NIET leven) maar vooral moe en gestrest bent???

 

Pura Potenza

Locatie

St Luciastraat 28,  Weert

Maak een afspraak

Ik sta voor je klaar

Openingstijden

Op afspraak

Te volgen op

Social Media